دندان پزشکی در رشت

شما در این وبلاگ با دندان پزشکان خبره در رشت آشنا میشوید.

دندان پزشکی در رشت

شما در این وبلاگ با دندان پزشکان خبره در رشت آشنا میشوید.

لمینت دندان چقدر طول میشکد؟

زمان انجام لمینت دندان چقدر طول میکشد؟

سوالی که در این مقاله به آن می پردازیم و ممکن است سوال افراد زیادی قبل از لمینت دندان باشد این است که زمان انجام لمینت دندان چقدر طول میکشد، در چند مرحله به پایان میرسد و طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

قبل از هر چیز باید بدانید لمینت 2 نوع است یک نوع لمینت کامپوزیت که در یک جلسه آماده و  نصب میشود  اما لمینت سرامیکی در چند جلسه انجام میشود.

مراحل ساخت لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی حدود 20 روز طول میکشد تا آماده شود و در 4 مرحله انجام میشود. یا هم مراحل آن را بررسی میکنیم.

1.      تهیه قالب و آماده سازی لثه

اولین مرحله برای آماده سازی لمینت قالب گیری و آماده سازی لثه میباشد که جزء حساس و مهم ترین بخش های لمینت می باشد. در این مرحله دندانپزشک با استفاده از لمینت های آزمایشی یک شکل کلی از لمینتی که باید برای شما ساته شود را تهیه میکند تا در زمان نصب لمینت اصلی لثه ها با پوشش هم تراز باشند و در روز نهایی هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

2.      تراش سطحی دندان

برای نصب لمینت روی دندان باید مینای دندان شما به صورت سطحی تراشیده شود. لازم به ذکر است که نیاز به تراش های خیلی عمیق نیست و تراش ها کاملا سطحی است.

3.      ساخت پوشش لمینتی

بعد از آماده سازی ابتدایی دندان ها، قالبی که با توجه به دندان ها تهیه شده برای ساخت به آزمایشگاه ارسال می شود. بیشترین زمان آماده سازی دندان در آزمایشگاه می باشد که حدود 2 هفته زمان می برد. بعد از آن شما می توانید برای نصب پوشش سرامیکی به پزشک مراجعه کنید.

بد نیست بدانید که با توجه به تراشیده شدن مینای شما برای نصب لمینت در این بازه زمانی که طول می کشد تا لمینت آماده شود. شما از یک پوشش لمینتی موقت استفاده می کنید تا در هنگام فعالیت های روزمره مثل نوشیدن یا خوردن به مشکل نخورید.

4.      بررسی نهایی و نصب لمینت روی دندان

بعد از آماده شدن لمینت ها دندان پزشک لمینت ها را به صورت موقت روی دندان های شما قرار می دهد تا از بی نقص بودن لمینت ها از هر لحاظ اطمینان حاصل کند. در این مرحله اگر نیاز به تغییر رنگ یا هر نوع تغییری دیگری باشد. پزشک روی پوشش ها اعمال می کند.

بعد از اطمینان از بی نقص بودن لمینت های نصب شده روی دندان های شما، دندان پزشک اقدام به پیوند و نصب نهایی لمینت روی دندان ها می کند.  در مرحله بعد پزشک از لیزر مخصوص برای فعال کردن لمینت و سفت کردن پوشش به روی دندان ها استفاده میکند.

حال شما میتوانید از لمینت دندان های خود بدون هیچ نگرانی استفاده کنید.

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

ماندگاری لمینت دندان 10 تا 20 سال است که هر شخص با رعایت بهداشت میتواند این طور عمر را بالاتر ببرد. البته برای ماندگاری بیشتر سعی کنید هر 2 سال به پزشک خود مراجعه کنید و دندان های خود را معاینه کنید.

چگونه طول عمر لمینت دندان خود را طولانی تر کنیم؟

  • از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. اگر سعی می کنید با دندان های خود چیزهایی را باز کنید یا مواد غیرغذایی را گاز بزنید ، ممکن استلمینت دندان شما ترک بخورد و بشکند.
  • از محصولات دخانی خودداری کنید. سیگار، توتون و تنباکو دندان شما را لکه دار می کند و می تواند رنگلمینت دندان شما را زرد کند.
  • از غذاهایی (و نوشیدنی هایی) که دندان شما را لکه دار می کنند پرهیز کنید. سس پاستا ، انواع توت ها، نوشابه، شراب، قهوه و چای همه می توانند دندان های شما را لکه دار کنند. اعتدال ، کلید سفید نگه داشتنلمینت دندان و لبخند است. سعی کنید نوشیدنی ها را مثل قهوه با نی بنوشید.
  • برای پاکسازی منظم و معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. نه تنها مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن منظم و حرفه ای دندان های شما را در وضعیت مطلوبی حفظ می کند بلکه دندانپزشک می تواندلمینت دندان شما را معاینه کند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند.
  • روزانه نخ دندان استفاده کنید. روکش های لمینت دندان شما را از نخ دندان کشیدن بی نیاز نمی کنند. نخ دندان لثه های شما را به شکلی عالی نگه می دارد و می تواند شما را در برابر بیماری لثه که باعث ایجاد شکاف بین لثه ها و لمینت شما می شود، محافظت کند.
  • اگر دندان قروچه دارید و یا ورزش میکنید هنگام ورزش و در شب موقع خواب از یک محافظ دندان استفاده کنید. استفاده از محافظ می تواند به جلوگیری از فرسایشلمینت سرامیکی شما کمک کند و آنها را برای مدت طولانی به شکل عالی نگه دارید.
  • از یک برس مسواک نرم و خمیردندان بدون ساینده استفاده کنید. حتی مسواک زدن دندان اگر بیش از حد محکم باشد ، می تواند به مرور زمانلمینت دندان شما را از بین ببرد. با روکشهای لمینت دندان خود به آرامی رفتار کنید و احتمال ماندگاری لمینت دندان را افزایش دهید. لازم به ذکر است که لمینت دندان مسواک مخصوص خود را دارد.

سخن آخر

لمینت جزو روش های پرطرفدار برای ترمیم دندان های مشکل دار است که به فرد کمک می کند تا یک لبخند بدون نقص داشته باشد؛ البته کاربرد لمینت فقط به یک لبخند محدود نمی شود. عمر مفید لمینت ها با توجه به نحوه نگهداری فرد از 10 تا 20 سال می باشد. در نهایت بد نیست بدانید که میزان زمان برای نصب یک سری لمینت کامل روی دندان ها، حدود 3 هفته زمان می برد.

 برای اطلاعات بیشتر از اینکه لمینت دندان چقدر طول میکشد با ما در ارتباط باشید. 

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از عواملی است که میتواند در زیبایی و لبخند تاثیر بسزایی بگذارد. سوال مهم تمام افرادی که اقدام به کامپوزیت دندان میکنند این است که چه نوع رنگ کامپوزیتی لبخندشان را زیبا تر میکند و به چهرشان می آید.

به طور کلی رنگ سفید دندان و مرتب بودن میتواند چهره را زیبا تر نشان دهد اما برخی افراد به دلیل انتخاب نادرست رنگ کامپوزیت دندان خود زیبایی را از لبخندشان میگیرند.

اما سوال مهم این است بهترین پزشک برای کامپوزیت دندان در رشت کجاست؟

در این مقاله با رنگ بندی کامپوزیت دندان، رنگ بلیچ کامپوزیت دندان و بهترین رنگ کامپوزیت دندان آشنا میشویم پس با ما در ارتباط باشید.

رنگ بندی کامپوزیت دندان

تنوع رنگ بندی کامپوزیت دندان به 4 دسته تقسیم جدا میشوند این 4 دسته شامل گروه A/B/C/D  است هر گروه از این دسته ها دارای رنگ های متفاوتی هستند.

در کاتالوگ رنگ کامپوزیت دندان گروه A دارای طیف قهوا ای ، B دارای رنگ بندی زرد، C طیف رنگی خاکستری وD  دارای طیف رنگی قرمز میباشد.

بهترین و متداول ترین رنگ ها بین مردم شامل موارد زیر میباشد.

A1, A2, A3, A3.5, A4, B1, B2, B3, C3, CV, CVD, BW, XBW

جالب است بدانید پر طرفدار ترین رنگ کامپوزیت دندان XL است که به علت رنگ طبیعی و مقاومت بالا بین مردم محبوب شده است.

نکات مهم هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

حتما قبل از انتخاب رنگ به پیشنهاد پزشک خود توجه کامل داشته باشید و بدانید او بهترین پیشنهاد را به شما میدهد.

  1. حتما به طیف رنگ سایه آن توجه داشته باشید.
  2. اگر پوست تیره ای دارید بهتر است رنگ های طبیعی کامپوزیت را انتخاب نمایید.
  3. رنگ بندی سفید بریا افرادی که پوست سفید دارند مناسب است.
  4. ممکن است به مرور زمان از رنگ کامپوزیت دندان خود خسته شوید پس بهتر است از بین رنگ های طبیعی رنگ کامپوزیت دندان خود را انتخاب کنید.
  5. قبل از ایمپلنت دندان باید به مواردی همچون فرم صورت، رنگ لب و سن خود دقت داشته باشید.

رنگ بلیچ کامپوزیت دندان

این خیلى مهم است که بدانید کامپوزیتهاى مختلف رنگ هاى با تم متفاوتى دارند و در ضمن رنگ هاى خیلى روشن یا سوپر بلیچ کامپوزیت ها خیلى نمى توانند شفاف باشند و اگر فردى تمایل به داشتن دندانهاى خیلى سفید و در عین حال خیلى شفاف دارد بهتر است به جاى کامپوزیت از لمینت سرامیکى استفاده کند.

حداقل چیزى که از درمانهاى زیبایى مثل لمینت یا کامپوزیت ونیر انتظار مى رود، حفظ ظاهر طبیعى دندان است.

گاهى با کارهایى مواجه مى شویم که ظاهر گچى و بیرون زده اونها از فاصله دور به چشم مى آید، در صورتیکه یک درمان ایده آل، درمانى است که کسى متوجه آن نشود که شما لمینت کرده اید، فقط متوجه یک تغییر مثبت در چهره تان شوند.

نکته مهمى که در رنگ کامپوزیت دندان وجود دارد، این است که رنگ همه کامپوزیت ها تابع یک استاندارد معین نیستند و مثلا رنگ A1 یک برند متفاوت با برند دیگر است.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

معمولاً به افرادی که رنگ دندان هایشان تا حدودی زرد شده و تصمیم گرفته اند با استفاده از کامپوزیت ونیر رنگ دندان های خود را روشن کنند؛ توصیه می شود تا برای جلوگیری از عدم انطباق رنگ کامپوزیت ونیر و سایر دندان های طبیعی، ابتدا دندان های خود را با روش های سفید کننده مانند بلیچینگ روشن کنند و سپس از سایه‌های رنگ دو تا سه درجه روشن تر از دندانهای طبیعی خود برای اصلاح طرح لبخند استفاده کنند.

تغییر تدریجی رنگ دندان ها طبیعی است اما در صورتی که دندان ها به شدت زرد شده و یا تغییر رنگ داده باشد نباید پیش از سفید کردن آنها اقدام به نصب کامپوزیت ونیر نمود چون نتیجه کار به اندازه ای که بیمار انتظار دارد؛ زیبا و جذاب نخواهد بود.

هنگام انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان باید به این نکته دقت کنید که یک درجه تغییر در سایه رنگ کامپوزیت دندان شاید به نظر محسوس نرسد اما زمانی که تمام کامپوزیت ها کنار یکدیگر قرار می گیرند؛ یک درجه تغییر رنگ می تواند دو تا سه برابر در روشن تر یا تیره تر نشان دادن دندان ها موثر باشد

برخی از بیماران ۷ تا ۹ برابر رنگ روشن تری را برای کامپوزیت ونیر خود نسبت به سایر دندانهای طبیعی انتخاب می کنند؛ شاید از نظر آنها طرح لبخند زیبا، جذاب، شفاف و سفید شده باشد اما در نظر دیگران این تفاوت رنگ با دندانهای طبیعی مجاور چندان خوشایند نیست و کاملا مصنوعی به نظر می‌رسد.

چکیده مطلب

شما در این مقاله با رنگ کامپوزیت دندان، تنوع در رنگبندی کامپوزیت ها و بهترین رنگ کامپوزیت آشنا شدید. یکی از مهم ترین کار ها قبل از اقدام به کامپوزیت دندان داشتن دندان پزشکی خبره در این زمینه و در شهر خود است. شما میتوانید برای کامپوزیت دندان در رشت از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید و وقت مشاوره و ویزیت رایگان دریافت نمایید.

برای اطلاعات بیشتر از بهترین رنگ کامپوزیت دندان در رشت با ما همراه باشید. 

 

سئو محلی چیست؟

سئو محلی بسیار تحت تاثیر بازاریابی آنلاین محلی است. سئوی محلی باعث ترویج کسب و کار برای مشتریان محلی بوده و باعث شده دقیقا مشتریان محلی بتوانند براحتی کسب و کار شما را پیدا نمایند.

موتورهای جستجو سرویس هایی جهت سئو محلی ارائه می نمایند و باعث شده میلیون ها مشتری همه روزه بتوانند کسب و کارهای محلی خود را براحتی پیدا نمایند.

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند

2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.

3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.

4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.

5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.

6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.

7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google place ثبت کرده اند.

8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.

9- حدودا  خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.

10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.

 تا به حال شده که بخواهید در گوگل نزدیکترین رستوران محل زندگی خود را پیدا کنید. همانطور که می دانید گوگل در سئو محلی خود این امکان را به شما می دهد که وب سایت شما بسته به مکانی که کاربر عبارت مورد نظر را جستجو می کند، در نتایج گوگل نشان داده شود. برای مثال شما رستوران تهران را در گوگل جستجو کنید، بسته به IP  شما که در کدام کشور هستید و عبارت را جستجو کرده اید، گوگل از تکنیک سئو محلی خود استفاده می کند و نزدیک ترین رستوران به محل زندگی را نشان می دهد. حتی ممکن است که بعضی از رستورانها وب سایت نیز داشته باشند و در این کلمه کلیدی قوی باشند که گوگل آنها را به شما نشان می دهد. همچنین در قسمت نقشه گوگل نیز نزدیک ترین رستوران های ثبت شده به شما نشان داده خواهد شد.

اما چگونه در رتبه بالای سئو محلی گوگل قرار بگیریم؟

براساس شکل زیر عاملهای موفقیت در سئو محلی عبارتند از:

عبارت های  درون صفحه مانند NAP( نام، آدرس و شماره تلفن)، متا تگ های بهینه شده و مالکیت دامنه مهمترین عاملهای موفقیت در سئو محلی یا همان جستجوی محلی است.

 اما چه کارهایی بهتر است انجام دهیم که باعث افزایش سئو سایت محلی شود:

  1. لیست کسب و کار من در گوگل را تایید کنید
  2. کسب و کار من در گوگل، باعث ارتباط کسب وکار شما با مشتریان می گردد. شما برای اینکار لازم است که به صفحه کسب وکار من در گوگل  بروید و اطلاعات وب سایت خود را ارسال نمایید. سپس منتظر باشید تا گوگل برای شما یک تاییده ارسال نماید. البته این تاییده ممکن است حدود 1 تا 2 هفته طول بکشد.هنگامی حساب شما تایید شد، از درست بودن آدرس و نام و تلفن مطمئن شوید و سپس به گروه مرتبط با کاری خود را انتخاب کنید و بقیه اطلاعات درخواستی را به درستی تکمیل نمایید.

    2. اطلاعات تماس خود در تمامی بخش های صفحه بررسی کنید

    اطلاعات تماس تمامی شعبه های خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که این اطلاعات در تمامی صفحاتی که ارائه می شود به درستی نشان داده می شود.همچنین تمامی بخش های صفحه را بررسی کنید که این اطلاعات کامل نشان داده می شود.

    3. نقشه گوگل را در وب سایت خود قرار دهید.

    توصیه می شود که از نقشه گوگل در وب سایت خود استفاده کنید. بهترین مکان برای استفاده از نقشه گوگل، صفحه ارتباط با ما یا پایین صفحه می باشد.

    4. از تگ های گوگل برای نشان دادن موقعیت کسب وکار خود استفاده کنید

    اگر موقعیت کاری شما خیلی خاص است، بهتر است که از تگ های گوگل برای نشان دادن آن استفاده کنید.ابزارهای زیادی برای وجود دارند که این تگها را به صورت آنلاین تولید کنید. این تگها به گوگل در پیدا کردن مکان شما کمک می کند و باعث بهبود سئوسایت شما و یا بعبارتی بهبود سئو محلی می گردد.

    5. درخواست اسنیپت های باارزش مرتبط با کسب وکار

    اسنیپت های زیادی وجود دارند که به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند محتوای وب سایت شما را درک نماید و باعث می شود که وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی بهتر نشان داده شود که باعث بهبود سئوسایت محلی می گردد.

    6. بهینه سازی متا تگ ها و محتوای برای افزایش سئو سایت

    در خصوص انواع متا تگ گوگل و تولید محتوای ناب صحبتها و مقاله های زیادی نوشته شده است. یکی از بهترین و ارزانترین راه های برای افزایش سریع و قابل اطمینان سئوسایت، بهینه سازی متاتگ ها و تولید محتوای با استراتژی خاص می باشد.

    7. برای هر موقعیت و شعبه کسب وکار خود یک صفحه جدا طراحی کنید

    اگر کسب و کار دارای چند شعبه است، بهتر است که برای شعبه یک صفحه جدا البته به صورت زیر دامنه طراحی کنید. برای مثال آموزشگاه زبان سئوکار دارای چندین شعبه در تهران است. آدرس اصلی به صورت https://seokar.com است، برای شعبه مرکز تهران بهتر یک صفحه مجزا به صورت زیر پوشه https://seokar.com/centerbranch طراحی کنید. فقط مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، برای اینکه بتوانید سئوسایت خود بهبود بخشید بهتر برای هر صفحه تکنیک های سئو را جداگانه به کار ببرید و محتوای خاص برای صفحه یا همان شعبه های تولید کنید.

    8. سایت خود را در دایرکتوری محلی ثبت کنید

     دایرکتورهای محلی بهترین مکان برای ثبت کسب و کار شما و بهبود سئو سایتتان می باشد. دایرکتورهای محلی زیادی به صورت آنلاین و غیرآنلاین وجود دارد.  این دایرکتورهای به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده کلمات کلیدی مرتبط کسب و کار خود را معرفی کنید تا بهتر در نتایج جستجو گوگل نشان داده شوید.

    9. از کاربران و مشتریان خود بخواهید نظرشان در مورد محصولات و خدمات شما بنویسند

    یکی از بهترین راه های درگیر کردن کاربران با وب سایت تان این است که از آنها بخواهید حتما نظر خود را در مورد کالا و خدماتتان بنویسند. با اینکار آنها همیشه درگیر بحث و نظر در وب سایت شما هستند و درصد استفاده از کلمات کلیدی نیز افزایش پیدا می کند. البته برای درگیر کردن آنها باید استراتژی های خاصی به کار ببرید.

    10. شبکه های اجتماعی خود را دریابید.

    بهترین و  ارزان ترین راه  نیز استفاده از شبکه های اجتماعی است. برای موفقیت، استراتژی های شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که بهتر است آنها را مطالعه کنید فقط مهمترین نکته این است که باید هر روز این شبکه ها را به روز نگه دارید.

    منابع:
    local seo rank
    local seo
    local seo check list
    local seo guide

    سوالات متداول

    تفاوت سئو محلی با بهینه سازی یا سئو سایت در چیست؟

    در حالی که سئو سایت بر روی بهبود بازدید سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد، سئوی محلی تمرکز بر دیده شدن کسب و کار شما در مقیاس کوچکتر و محلی دارد. استراتژیهای این دو روش بهینه سازی بسیار مشابه هم است.

    اهمیت سئو محلی در چیست؟

    سئوی محلی به کسب و کار شما کمک شایانی می نماید، حتی اگر وب ‌سایت نداشته باشید. سئو محلی به جذب ترافیک بیشتر به محل شما کمک می‌کند و احتمالاً نرخ تبدیل بالایی نیز به شما ارائه می دهد.

    سئو محلی چیست؟

    سئوی محلی یک تکنیک بازاریابی است که شامل بهینه سازی کسب و کار شما برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی محلی است.

لمینت دندان در رشت

انواع لمینت دندان

لمینت دندان در دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دسته بندی می شوند. که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت کمی که دارد (معمولا ۵/۰ میلی متر است) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بیشتری دارند. از دیگر محاسن لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح طرح لبخند و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتا بالاتر از نوع کامپوزیتی است، در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم دهی دندان دارد و معمولا در لابراتوار ساخته می­شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت تنوع بیشتری دارد و البته ظاهر زیبای آن که یکی از مهمترین پارامتر های انتخاب توسط افراد است. به علت کیفیت و ماندگاری بیشتر این نوع لمینت برای افراد بهتر است.

چه افرادی نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان برای افراد زیر مناسب نیست و توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که دندان‌های آنها به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه فعال ناسالم است.
  • افرادی که دندان آنها در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر کردن (در دندان‌های بزرگ) ضعیف شده است.
  • کسانی که روی سطح دندان خود مینای کافی ندارند.
  • افرادی که دچار دندان قروچه هستند و دندان‌های خود را به هم می سایند. زیرا این عادت می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن روکش ها شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب دندان درد و دندان قروچه را مطالعه کنید.
  • مزایا لمینت دندان چیست؟

  • اصلاح طرح لبخند: همان طور که می دانید داشتن لبخندی زیبا یکی از معیار های زیبایی می باشد. لمینت دندان با پوششی که بر روی دندان های زرد شده ایجاد می کند می تواند طرح لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  • کم تهاجمی بودن لمینت: معمولا برای نصب لمینت های دندانی باید مقداری از تاج دندان تراش داده شود اما میزان این تراش نسبت به روش های مشابه کمتر می باشد و آسیب چندانی به دندان ها وارد نمی شود.
  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ: یکی از مزایا لمینت دندان مقاومت بالا در برابر زرد شدن و تغییر رنگ می باشد. در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید می توانید به مدت زیادی از درخشندگی لمینت ها برخوردار شوید.
  • طبیعی بودن ظاهر لمینت: با توجه به این که لمینت دندان ها در رنگ های مختلف موجود می باشند می توان نزدیک ترین رنگ که به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد را انتخاب کرد.
  • دوام بالا
  • طول درمان کوتاه

لومینیزر دندان چیست؟ مقایسه ونیر با لومینیزر دندان

یکی از سوالات رایجی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می پرسند این است که ایا لومینیزر بهتر است یا لمینت؟ اساسا وقتی دندانپزشک ها می خواهند ونیر های سرامیکی را روی دندان بیمار قرار دهند، هر دندانپزشک روش خاص خودش را دارد. یکی از این روش ها تکنیک بدون تراش و بدون دستکاری دندان است که برای محصولات لومینیزر قابل انجام می باشد. پزشکان به این روش، روش بدون نیاز به آمادگی یا ونیر بدون تراش می گویند. بنابراین لومینیزر فقط یک برند است که نصب آن نیاز به تراش دندان ندارد و برند های دیگری هم هستند که نیاز به تراش ندارند.

شباهت ها :

  • قیمت هر دو تقریبا یکی است.
  • هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند.
  • هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند.
  • هر دو جنسشان از سرامیک است.
  • هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند.

تفاوت ها :

  • نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد.
  • ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد.

همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

مراحل لمینت دندان

تهیه لمینت دندان معمولاً نیاز به سه بار رفتن به مطب دندانپزشک دارد که بار اول آن برای مشاوره و دو بار دیگر برای زمینه آماده‌سازی و کار گذاشتن لمینت می باشد.

مرحله اول از مراحل لمینت دندان، مشاوره

در جلسه مشاوره ابتدا شما اهداف مورد نظرتان را با دندانپزشک در میان می‌گذارید. با توجه به این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. وی همچنین ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، از دندان‌ها با اشعه ایکس تصویربرداری کند، یا با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبایی (cosmetic imaging)، به شما نشان دهد که بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.

مرحله دوم از مراحل لمینت دندان، آماده سازی

لمینت دندان در حقیقت جانشین بخشی از مینای دندان می‌شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای مناسب برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینایی که تراشیده می‌شود در بیشتر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت روکش لمینت است. این کار می تواند با بی‌حسی یا بدون آن صورت بگیرد. بعد از تراشیدن مینا، دندانپزشک قالب یا مدلی از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کند تا لمینت سفارشی شما ساخته شود. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تا روکش های لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله برای پوشاندن دندان‌ها از روکش های موقت استفاده می‌شود.

مرحله سوم از مراحل لمینت دندان، اتصال (Bonding)

آخرین مرحله، قرار دادن لمینت روی دندان است. دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی لمینت با سیمان مخصوص، آن را روی دندان می‌گذارد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، آن را مرتبا برداشته، برش می دهد تا به تناسب مورد نظر برسد. رنگ روکش را می توان با سایه سیمان مورد استفاده تنظیم کرد. وی سپس دندان شما را تمیز کرده، جلا می دهد و کمی سطح دندان را زبر می‌کند تا اتصال قوی‌تری ایجاد شود.

بعد از آن سیمان مخصوصی که معمولا یک رزین حساس به نور است را، به روکش می‌زند و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد. وقتی که روکش در جای درست خود قرار گرفت، وی نور درمانی خاصی به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان فعال شده، سفت شدن آن تسریع شود. نهابتا، سیمان اضافی پاک شده، ردیف دندان‌ها بررسی و هرگونه تنظیمات لازم انجام می‌شود. احتمالا دندانپزشک از شما خواهد خواست که طی دو هفته آینده برای ویزیت پیگیری مراجعه کنید.

لمینت دندان در رشت را با ما تجربه کیند.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان در دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دسته بندی می شوند. که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت کمی که دارد (معمولا ۵/۰ میلی متر است) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بیشتری دارند. از دیگر محاسن لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح طرح لبخند و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتا بالاتر از نوع کامپوزیتی است، در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم دهی دندان دارد و معمولا در لابراتوار ساخته می­شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت تنوع بیشتری دارد و البته ظاهر زیبای آن که یکی از مهمترین پارامتر های انتخاب توسط افراد است. به علت کیفیت و ماندگاری بیشتر این نوع لمینت برای افراد بهتر است.

چه افرادی نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان برای افراد زیر مناسب نیست و توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که دندان‌های آنها به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه فعال ناسالم است.
  • افرادی که دندان آنها در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر کردن (در دندان‌های بزرگ) ضعیف شده است.
  • کسانی که روی سطح دندان خود مینای کافی ندارند.
  • افرادی که دچار دندان قروچه هستند و دندان‌های خود را به هم می سایند. زیرا این عادت می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن روکش ها شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب دندان درد و دندان قروچه را مطالعه کنید.
  • مزایا لمینت دندان چیست؟

  • اصلاح طرح لبخند: همان طور که می دانید داشتن لبخندی زیبا یکی از معیار های زیبایی می باشد. لمینت دندان با پوششی که بر روی دندان های زرد شده ایجاد می کند می تواند طرح لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  • کم تهاجمی بودن لمینت: معمولا برای نصب لمینت های دندانی باید مقداری از تاج دندان تراش داده شود اما میزان این تراش نسبت به روش های مشابه کمتر می باشد و آسیب چندانی به دندان ها وارد نمی شود.
  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ: یکی از مزایا لمینت دندان مقاومت بالا در برابر زرد شدن و تغییر رنگ می باشد. در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید می توانید به مدت زیادی از درخشندگی لمینت ها برخوردار شوید.
  • طبیعی بودن ظاهر لمینت: با توجه به این که لمینت دندان ها در رنگ های مختلف موجود می باشند می توان نزدیک ترین رنگ که به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد را انتخاب کرد.
  • دوام بالا
  • طول درمان کوتاه

لومینیزر دندان چیست؟ مقایسه ونیر با لومینیزر دندان

یکی از سوالات رایجی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می پرسند این است که ایا لومینیزر بهتر است یا لمینت؟ اساسا وقتی دندانپزشک ها می خواهند ونیر های سرامیکی را روی دندان بیمار قرار دهند، هر دندانپزشک روش خاص خودش را دارد. یکی از این روش ها تکنیک بدون تراش و بدون دستکاری دندان است که برای محصولات لومینیزر قابل انجام می باشد. پزشکان به این روش، روش بدون نیاز به آمادگی یا ونیر بدون تراش می گویند. بنابراین لومینیزر فقط یک برند است که نصب آن نیاز به تراش دندان ندارد و برند های دیگری هم هستند که نیاز به تراش ندارند.

شباهت ها :

  • قیمت هر دو تقریبا یکی است.
  • هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند.
  • هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند.
  • هر دو جنسشان از سرامیک است.
  • هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند.

تفاوت ها :

  • نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد.
  • ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد.

همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

مراحل لمینت دندان

تهیه لمینت دندان معمولاً نیاز به سه بار رفتن به مطب دندانپزشک دارد که بار اول آن برای مشاوره و دو بار دیگر برای زمینه آماده‌سازی و کار گذاشتن لمینت می باشد.

مرحله اول از مراحل لمینت دندان، مشاوره

در جلسه مشاوره ابتدا شما اهداف مورد نظرتان را با دندانپزشک در میان می‌گذارید. با توجه به این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. وی همچنین ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، از دندان‌ها با اشعه ایکس تصویربرداری کند، یا با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبایی (cosmetic imaging)، به شما نشان دهد که بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.

مرحله دوم از مراحل لمینت دندان، آماده سازی

لمینت دندان در حقیقت جانشین بخشی از مینای دندان می‌شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای مناسب برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینایی که تراشیده می‌شود در بیشتر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت روکش لمینت است. این کار می تواند با بی‌حسی یا بدون آن صورت بگیرد. بعد از تراشیدن مینا، دندانپزشک قالب یا مدلی از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کند تا لمینت سفارشی شما ساخته شود. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تا روکش های لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله برای پوشاندن دندان‌ها از روکش های موقت استفاده می‌شود.

مرحله سوم از مراحل لمینت دندان، اتصال (Bonding)

آخرین مرحله، قرار دادن لمینت روی دندان است. دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی لمینت با سیمان مخصوص، آن را روی دندان می‌گذارد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، آن را مرتبا برداشته، برش می دهد تا به تناسب مورد نظر برسد. رنگ روکش را می توان با سایه سیمان مورد استفاده تنظیم کرد. وی سپس دندان شما را تمیز کرده، جلا می دهد و کمی سطح دندان را زبر می‌کند تا اتصال قوی‌تری ایجاد شود.

بعد از آن سیمان مخصوصی که معمولا یک رزین حساس به نور است را، به روکش می‌زند و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد. وقتی که روکش در جای درست خود قرار گرفت، وی نور درمانی خاصی به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان فعال شده، سفت شدن آن تسریع شود. نهابتا، سیمان اضافی پاک شده، ردیف دندان‌ها بررسی و هرگونه تنظیمات لازم انجام می‌شود. احتمالا دندانپزشک از شما خواهد خواست که طی دو هفته آینده برای ویزیت پیگیری مراجعه کنید.

لمینت دندان در رشت را با ما تجربه کیند.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان در دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دسته بندی می شوند. که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت کمی که دارد (معمولا ۵/۰ میلی متر است) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بیشتری دارند. از دیگر محاسن لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح طرح لبخند و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتا بالاتر از نوع کامپوزیتی است، در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم دهی دندان دارد و معمولا در لابراتوار ساخته می­شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت تنوع بیشتری دارد و البته ظاهر زیبای آن که یکی از مهمترین پارامتر های انتخاب توسط افراد است. به علت کیفیت و ماندگاری بیشتر این نوع لمینت برای افراد بهتر است.

چه افرادی نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان برای افراد زیر مناسب نیست و توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که دندان‌های آنها به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه فعال ناسالم است.
  • افرادی که دندان آنها در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر کردن (در دندان‌های بزرگ) ضعیف شده است.
  • کسانی که روی سطح دندان خود مینای کافی ندارند.
  • افرادی که دچار دندان قروچه هستند و دندان‌های خود را به هم می سایند. زیرا این عادت می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن روکش ها شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب دندان درد و دندان قروچه را مطالعه کنید.
  • مزایا لمینت دندان چیست؟

  • اصلاح طرح لبخند: همان طور که می دانید داشتن لبخندی زیبا یکی از معیار های زیبایی می باشد. لمینت دندان با پوششی که بر روی دندان های زرد شده ایجاد می کند می تواند طرح لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  • کم تهاجمی بودن لمینت: معمولا برای نصب لمینت های دندانی باید مقداری از تاج دندان تراش داده شود اما میزان این تراش نسبت به روش های مشابه کمتر می باشد و آسیب چندانی به دندان ها وارد نمی شود.
  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ: یکی از مزایا لمینت دندان مقاومت بالا در برابر زرد شدن و تغییر رنگ می باشد. در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید می توانید به مدت زیادی از درخشندگی لمینت ها برخوردار شوید.
  • طبیعی بودن ظاهر لمینت: با توجه به این که لمینت دندان ها در رنگ های مختلف موجود می باشند می توان نزدیک ترین رنگ که به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد را انتخاب کرد.
  • دوام بالا
  • طول درمان کوتاه

لومینیزر دندان چیست؟ مقایسه ونیر با لومینیزر دندان

یکی از سوالات رایجی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می پرسند این است که ایا لومینیزر بهتر است یا لمینت؟ اساسا وقتی دندانپزشک ها می خواهند ونیر های سرامیکی را روی دندان بیمار قرار دهند، هر دندانپزشک روش خاص خودش را دارد. یکی از این روش ها تکنیک بدون تراش و بدون دستکاری دندان است که برای محصولات لومینیزر قابل انجام می باشد. پزشکان به این روش، روش بدون نیاز به آمادگی یا ونیر بدون تراش می گویند. بنابراین لومینیزر فقط یک برند است که نصب آن نیاز به تراش دندان ندارد و برند های دیگری هم هستند که نیاز به تراش ندارند.

شباهت ها :

  • قیمت هر دو تقریبا یکی است.
  • هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند.
  • هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند.
  • هر دو جنسشان از سرامیک است.
  • هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند.

تفاوت ها :

  • نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد.
  • ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد.

همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

مراحل لمینت دندان

تهیه لمینت دندان معمولاً نیاز به سه بار رفتن به مطب دندانپزشک دارد که بار اول آن برای مشاوره و دو بار دیگر برای زمینه آماده‌سازی و کار گذاشتن لمینت می باشد.

مرحله اول از مراحل لمینت دندان، مشاوره

در جلسه مشاوره ابتدا شما اهداف مورد نظرتان را با دندانپزشک در میان می‌گذارید. با توجه به این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. وی همچنین ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، از دندان‌ها با اشعه ایکس تصویربرداری کند، یا با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبایی (cosmetic imaging)، به شما نشان دهد که بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.

مرحله دوم از مراحل لمینت دندان، آماده سازی

لمینت دندان در حقیقت جانشین بخشی از مینای دندان می‌شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای مناسب برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینایی که تراشیده می‌شود در بیشتر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت روکش لمینت است. این کار می تواند با بی‌حسی یا بدون آن صورت بگیرد. بعد از تراشیدن مینا، دندانپزشک قالب یا مدلی از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کند تا لمینت سفارشی شما ساخته شود. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تا روکش های لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله برای پوشاندن دندان‌ها از روکش های موقت استفاده می‌شود.

مرحله سوم از مراحل لمینت دندان، اتصال (Bonding)

آخرین مرحله، قرار دادن لمینت روی دندان است. دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی لمینت با سیمان مخصوص، آن را روی دندان می‌گذارد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، آن را مرتبا برداشته، برش می دهد تا به تناسب مورد نظر برسد. رنگ روکش را می توان با سایه سیمان مورد استفاده تنظیم کرد. وی سپس دندان شما را تمیز کرده، جلا می دهد و کمی سطح دندان را زبر می‌کند تا اتصال قوی‌تری ایجاد شود.

بعد از آن سیمان مخصوصی که معمولا یک رزین حساس به نور است را، به روکش می‌زند و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد. وقتی که روکش در جای درست خود قرار گرفت، وی نور درمانی خاصی به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان فعال شده، سفت شدن آن تسریع شود. نهابتا، سیمان اضافی پاک شده، ردیف دندان‌ها بررسی و هرگونه تنظیمات لازم انجام می‌شود. احتمالا دندانپزشک از شما خواهد خواست که طی دو هفته آینده برای ویزیت پیگیری مراجعه کنید.

لمینت دندان در رشت را با ما تجربه کیند.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان در دو نوع ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دسته بندی می شوند. که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت کمی که دارد (معمولا ۵/۰ میلی متر است) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بیشتری دارند. از دیگر محاسن لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح طرح لبخند و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتا بالاتر از نوع کامپوزیتی است، در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم دهی دندان دارد و معمولا در لابراتوار ساخته می­شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت تنوع بیشتری دارد و البته ظاهر زیبای آن که یکی از مهمترین پارامتر های انتخاب توسط افراد است. به علت کیفیت و ماندگاری بیشتر این نوع لمینت برای افراد بهتر است.

چه افرادی نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان برای افراد زیر مناسب نیست و توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که دندان‌های آنها به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه فعال ناسالم است.
  • افرادی که دندان آنها در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر کردن (در دندان‌های بزرگ) ضعیف شده است.
  • کسانی که روی سطح دندان خود مینای کافی ندارند.
  • افرادی که دچار دندان قروچه هستند و دندان‌های خود را به هم می سایند. زیرا این عادت می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن روکش ها شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب دندان درد و دندان قروچه را مطالعه کنید.
  • مزایا لمینت دندان چیست؟

  • اصلاح طرح لبخند: همان طور که می دانید داشتن لبخندی زیبا یکی از معیار های زیبایی می باشد. لمینت دندان با پوششی که بر روی دندان های زرد شده ایجاد می کند می تواند طرح لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  • کم تهاجمی بودن لمینت: معمولا برای نصب لمینت های دندانی باید مقداری از تاج دندان تراش داده شود اما میزان این تراش نسبت به روش های مشابه کمتر می باشد و آسیب چندانی به دندان ها وارد نمی شود.
  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ: یکی از مزایا لمینت دندان مقاومت بالا در برابر زرد شدن و تغییر رنگ می باشد. در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید می توانید به مدت زیادی از درخشندگی لمینت ها برخوردار شوید.
  • طبیعی بودن ظاهر لمینت: با توجه به این که لمینت دندان ها در رنگ های مختلف موجود می باشند می توان نزدیک ترین رنگ که به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد را انتخاب کرد.
  • دوام بالا
  • طول درمان کوتاه

لومینیزر دندان چیست؟ مقایسه ونیر با لومینیزر دندان

یکی از سوالات رایجی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می پرسند این است که ایا لومینیزر بهتر است یا لمینت؟ اساسا وقتی دندانپزشک ها می خواهند ونیر های سرامیکی را روی دندان بیمار قرار دهند، هر دندانپزشک روش خاص خودش را دارد. یکی از این روش ها تکنیک بدون تراش و بدون دستکاری دندان است که برای محصولات لومینیزر قابل انجام می باشد. پزشکان به این روش، روش بدون نیاز به آمادگی یا ونیر بدون تراش می گویند. بنابراین لومینیزر فقط یک برند است که نصب آن نیاز به تراش دندان ندارد و برند های دیگری هم هستند که نیاز به تراش ندارند.

شباهت ها :

  • قیمت هر دو تقریبا یکی است.
  • هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند.
  • هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند.
  • هر دو جنسشان از سرامیک است.
  • هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند.

تفاوت ها :

  • نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد.
  • ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد.

همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

مراحل لمینت دندان

تهیه لمینت دندان معمولاً نیاز به سه بار رفتن به مطب دندانپزشک دارد که بار اول آن برای مشاوره و دو بار دیگر برای زمینه آماده‌سازی و کار گذاشتن لمینت می باشد.

مرحله اول از مراحل لمینت دندان، مشاوره

در جلسه مشاوره ابتدا شما اهداف مورد نظرتان را با دندانپزشک در میان می‌گذارید. با توجه به این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. وی همچنین ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، از دندان‌ها با اشعه ایکس تصویربرداری کند، یا با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبایی (cosmetic imaging)، به شما نشان دهد که بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.

مرحله دوم از مراحل لمینت دندان، آماده سازی

لمینت دندان در حقیقت جانشین بخشی از مینای دندان می‌شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای مناسب برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینایی که تراشیده می‌شود در بیشتر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت روکش لمینت است. این کار می تواند با بی‌حسی یا بدون آن صورت بگیرد. بعد از تراشیدن مینا، دندانپزشک قالب یا مدلی از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کند تا لمینت سفارشی شما ساخته شود. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تا روکش های لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله برای پوشاندن دندان‌ها از روکش های موقت استفاده می‌شود.

مرحله سوم از مراحل لمینت دندان، اتصال (Bonding)

آخرین مرحله، قرار دادن لمینت روی دندان است. دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی لمینت با سیمان مخصوص، آن را روی دندان می‌گذارد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، آن را مرتبا برداشته، برش می دهد تا به تناسب مورد نظر برسد. رنگ روکش را می توان با سایه سیمان مورد استفاده تنظیم کرد. وی سپس دندان شما را تمیز کرده، جلا می دهد و کمی سطح دندان را زبر می‌کند تا اتصال قوی‌تری ایجاد شود.

بعد از آن سیمان مخصوصی که معمولا یک رزین حساس به نور است را، به روکش می‌زند و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد. وقتی که روکش در جای درست خود قرار گرفت، وی نور درمانی خاصی به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان فعال شده، سفت شدن آن تسریع شود. نهابتا، سیمان اضافی پاک شده، ردیف دندان‌ها بررسی و هرگونه تنظیمات لازم انجام می‌شود. احتمالا دندانپزشک از شما خواهد خواست که طی دو هفته آینده برای ویزیت پیگیری مراجعه کنید.

لمینت دندان در رشت را با ما تجربه کیند.

کامپوزیت دندان در رشت

کامپوزیت راهی است برای داشتن لبخندی زیباتر. این لبخند زیبا برای بسیاری از بیماران با هزینه های گزاف سلامتی همراه است. اگر چه خود کامپوزیت، اگر به روش درست و با مواد سالم بر روی دندان بیمار قرار بگیرد، هیچ آسیبی نخواهد داشت. اما متاسفانه عدم آسیب وابسته به فاکتورهای زیادی است. در این مقاله میخواهیم درباره کامپوزیت دندان، مراحل آن، کاربردها و تاثیر دندانپزشک بر روی آن صحبت کنیم.
کامپوزیت دندان چیست؟
کامپوزیت دندان با اسم لمینیت کامپوزیتی نیز شناخته می شود. این ماده بر روی سطح بیرونی دندان قرار میگیرد. این ماده دارای تناژ رنگی متفاوتی از سفید است. یعنی میتوان متناسب با رنگ پوست فرد و یا حتی رنگ دیگر دندان ها، طبیعی ترین رنگ را انتخاب کرد.
کاربرد کامپوزیت دندان
کامپوزیت برای تغییر فرم یا رنگ دندان استفاده میشود. دندان هایی که بی نظمی های کمی دارند، معمولا با کامپوزیت مورد درمان قرار می گیرند. فاصله بین دندانها یا دیاستم نیز با کامپوزیت ونیر قابل درمان است. البته فاصله های خیلی زیاد و یا بی نظمی های بیش از حد، نیاز به درمان های دیگر دارد. همچنین این مواد برای روشن تر کردن رنگ دندان ها نیز استفاده میشود. کسانی که دندان زردی داردند، یا به علت سیگار و قهوه رنگ دندانهایشان تیره شده است، درمان کامپوزیت پیشنهاد می شود.
تفاوت کامپوزیت و لمینت
تراش دندان: لمینیت سرامیکی نیاز به تراش دندان دارد. البته این تراش بسیار کم است. اما کامپوزیت معمولا نیاز به تراش ندارد. بنابراین برای کسانی که به دائمی بودن روش سفید کردن دندان شک دارند، کامپوزیت راه مناسب تری است. چرا که قابل بازگشت است.
مدت زمان: لمینیت سرامیکی نیاز به قالب گیری و ارسال به لابراتوار دارد. اما کامپوزیت در یک جلسه و در مطب قابل انجام است. در واقع متوسط طول درمان لمینت حدودا سه هفته از زمان معاینه و قالبگیری اولیه جهت موکاپ است.
مقاومت: لمینیت سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارد. البته لمینت سرامیکی نیز نیاز به مراقبت کامل دارد. اما رنگ پذیری لمینیت سرامیکی بسیار کمتر از لمنیت کامپوزیتی است. چرا که مقاومت لمینت بیشتر از کامپوزیت است.
مراحل کامپوزیت دندان
مرحله اول معاینه است. این مرحله برخلاف چیزی که تصور می کنید بسیار مهم است. چرا که کامپوزیت برای همه افراد قابل انجام نیست. اگرچه ممکن است بسیاری از دندانپزشکی ها این کار را برایتان انجام دهند. اما در صورتی شرایط فکی و صورتی شما مناسب نباشد، نتیجه نهایی مناسب و زیبا نخواهد بود. به همین دلیل مرحله معاینه بسیار مهم است.
اما در این مرحله دقیقا چه مواردی مورد بررسی قرار می گیرد؟
مرحله دوم شامل انجام درمان کامپوزیت ونیر است. این مرحله معمولا در یک‌ جلسه ۵ ساعته برای هر فک است. در این جلسه حدود هشت الی ده دندان درمان می شود. کامپوزیت ونیر در مطب دندانپزشکی قابل انجام است.
ول عمر کامپوزیت دندان
پاسخ صحیح به این سوال این است: بستگی به شما دارد! باید پیش از انجام این روش بدانید که سفید ماندن دندان هایتان بسته به روش مراقبتی شما دارد. اگر فردی هستید که بهداشت و سلامت دهان و دندانتان برایتان مهم نیست، پیشنهاد می کنیم که به سراغ کامپوزیت نروید. چرا که کامپوزیت، حساس تر از دندان های اصلی است. طول عمر کامپوزیت دندان در حالت معمول بین چهار الی پنج سال است. اما اگر مصرف چای و قهوه را نمیتوانید کم کنید، خوراکی های سفت می خورید، و از نخ دندان استفاده نمیکنید، عمر کامپوزیت هایتان کم خواهد شد. حتی ممکن است خیلی زود لکه های ناشی از نوشیدنی های رنگی بر روی دندان هایتان ظاهر شود. البته خبر خوب این است که کامپوزیت ها قابل پالیش هستند. کامپوزیت با پروسه پالیش به مقدار زیادی به رنگ اولیه برمیگردد.
اگر چه روش کار دندانپزشک و مواد مصرفی کامپوزیت بر روی طول عمر آن تاثیرگذار است. اما بیش از آن مراقبت های شماست که میتواند زیبایی دندان هایتان را حفظ کند.
هزینه کامپوزیت دندان
هزینه کامپوزیت دندان، یکی از بحث های چالش برانگیزی است که شامل قیمت های متفاوتی می شود. اگرچه قیمت بالا همیشه نشانه کیفیت نیست. اما میتوانید مطمین باشید که قیمت های پایین نیز، نشانی از بی کیفیتی است. اگرچه استثنا نیز وجود دارد! دندانپزشک متخصص، میتواند کیفیت کار و سلامت دندان ها و لثه تان را تضمین کند. هزینه این روش سفید کردن دندان توسط متخصص نسبت به پزشک عمومی بیشتر است.
پیشنهاد میکنیم که حتما نمونه کارهای پزشک را ببینید و از اعتبار مطب مطمئن شوید. عوارض لمینت کامپوزیتی در صورتی که پزشک خوبی را انتخاب نکرده باشید، بسیار زیاد است. بو گرفتن دهان و التهاب لثه بعد از کامپوزیت دندان یکی از موارد شایع است. درصورتی که کامپوزیتها به صورت اصولی و علمی و دقیق انجام نشوند، میتوانند باعث بو گرفتن دهان و التهاب لثه شوند.
آیا شما کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان هستید؟
کامپوزیت راهی است برای اینکه دندان های زیباتری داشته باشید. این زیبایی با رفع نقض دندان هایتان همراه است. مثلا کجی جزیی دندان، یا فاصله های بین دندانی با کامپوزیت قابل درمان است. اما کامپوزیت نمیتواند مشکلات حاد را پوشش دهد. اگر شما دندان های سالمی دارید و متخصص اجازه کامپوزیت را داده است، میتوانید اقدام کنید. اما چه مواردی ممکن است باعث شود شما کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان نباشید؟
دندان های برجسته
اگرچه کامپوزیت لایه نازکی است. اما می تواند باعث شود دندان هایتان کمی جلوتر بیاید. فرم برجسته دندانها در چنین حالتی بیشتر خواهد شد. به همین دلیل پزشک دندان و شرایط فکی شما را پیش از انجام کامپوزیت بررسی میکند. اگر دندان هایتان کمی جلوست شما کاندیدای خوبی برای انجام این روش زیبایی نیستید.
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
همانطور که گفتیم مراقبت های بعد از کامپوزیت بسیار مهم است. چرا که دندان های کامپوزیت شده، زودتر از دندان های معمولی رنگ می گیرد. هم چنین خوردن خوراکی های سفت بعد از کامپوزیت دندان پیشنهاد نمی شود. بنابراین بهتر است با خودتان صادق باشید. آیا می توانید یک رسیدگی مستمر و دائم داشته باشید؟ چرا که تنها در این صورت است که شما شخص مناسبی برای کامپوزیت هستید.
نامنظمی بیش از حد دندان ها
همانطور که گفتیم کامپوزیت دندان می تواند نامرتبی جزیی دندان ها را پوشش دهد. همچنین اگر بین دندان هایتان کمی فاصله وجود دارد، این ماده فاصله را به شکلی طبیعی جبران میکند. اما اگر وضعیت دندان هایتان به گونه ای است که نیاز به ارتودنسی وجود داشته باشد، ابتدا باید درمان انجام دهید. در واقع نامنظمی های بیش از حد دندانی با کامپوزیت قابل درمان نیست.
همچنین شما میتوانید با ارسال عکس دندان هایتان برای دکتر غزال آرش راد بدانید که آیا شما فرد مناسبی برای این روش هستید یا نه.
متخصص کامپوزیت دندان
اگر تصمیم به کامپوزیت دارید، چرا باید حتما به سراغ پزشک متخصص بروید؟ واقعیت این است که انجام کامپوزیت غیراصولی عوارض بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال بسیار دیده شده که شخص پس از کامپوزیت نمیتواند نخ دندان بکشد. وقتی کامپوزیت به شکل بدی روی دندان اجرا شده باشد، این مشکل ایجاد میشود. عدم توانایی بیمار در کشیدن نخ دندان، میتواند باعث التهاب لثه و خرابی دندان ها شود. برای جلوگیری از مشکلات مشابه پیشنهاد می کنیم که حتما در انتخاب پزشک معالج خود دقت کنید.

برای اطلاعات بیشتر از کامپوزیت دندان در رشت با ما همراه باشید.